Program för hälsosam livsstil

Program för hälsosam och hållbar livsstil


Är du less på att aldrig få resultaten du vill ha?

Är det här du?
Har du ledsnat på att följa dieter som aldrig håller på sikt, lägga tid på att räkna kalorier eller att konstant vara hungrig? Är du trött på att jaga snabba lösningar som inte fungerar och är istället ute efter en hälsosam, hållbar och bestående lösning som inte tar all din tid, kraft eller energi?

Ger du upp när resultaten inte kommer fort nog, när det börjar bli jobbigt eller när motivationen försvinner? Vill du lista ut varför du inte lyckas gå ner i vikt så att du kan ändra på det en gång för alla?

I så fall har jag lösningen för dig!
Tillsammans tar vi reda på vad som håller dig tillbaka så att du kan ändra på det. Du lär dig att skapa ett nytt förhållningssätt till mat med utgångspunkt från där du är idag.

Genom att göra små förändringar, göra medvetna val, och att öva på att bygga upp positiva vanor så kommer du både att gå ner i vikt och samtidigt bygga upp en bra relation till dig själv som ger självförtroende och ökad självkänsla. Bra vanor bygger på varandra helt enkelt.


Programmets upplägg
– steg för steg till en hälsosam vardag

Steg 1: Nuläge & Målbild

Första steget handlar om att ta reda på vart du är idag, resan hit och sätta positiva och motiverande mål framåt.

Steg 2: Måltidsplanering

I detta steg pratar vi om vad bra mat är och introducerar ett nytt sätt att planera – 24 timmars realistisk måltidsplanering.
Du får lära dig ett nytt sätt att tänka kring mat och planering för att göra det enkelt och roligt.

Steg 3: Träning och vardagsmotion

Kosten är viktig för att gå ner i vikt, men inte allt. Träning och vardagsmotion är viktiga pusselbitar för ork och energi. Här ser vi till att få in träning och rörelse så att det blir en naturlig del av din vardag.

Steg 4: Vanor & Energi

Steg 4 handlar om att bygga nya vanor som gör det enkelt för dig att hålla i förändringen. All form förändring tar energi så en del i detta är att boosta med positiv energi.

Steg 5: Hålla löften till dig själv

Här kommer vi att arbeta med vanan att hålla löften till dig själv. Detta är en av de viktigaste pelarna när de kommer till att förändra vanor på sikt.
Vi är ofta väldigt måna om att hålla löften vi gett till andra men vad får det för konsekvenser när vi inte håller våra löften till oss själva?

Steg 6: Fokus framåt

i Sista delen utvärderar vi veckorna som varit, firar framsteg och framgångar samt lägger upp en motiverade och hållbar plan för dig framåt.

Flexibelt upplägg. Oftast ses vi första samtalet och kommer överens om formatet framåt. Vi kommer varva övningar med avstämningar veckovis över telefon, Skype eller Zoom vilket betyder att mötena bokas in så att de passar dig och din vardag.